To ορειχάλκινο γλυπτό που συμβολίζει το Θησέα στην Πλατεία Κοτζιά.
Νεότερη και Σύγχρονη εποχή (1821 - )
1990 Κατασκευάστηκε κατά τη δεκαετία αυτή από τη Σοφία Βάρη, συζύγου του Φερνάντο Μποτερό.
Οθωμανική εποχή (1453- 1821)
Βυζαντινή εποχή (331 μ.Χ.- 1453)
Ρωμαϊκή εποχή (30 π.Χ.- 330 μ.Χ.)
Ελληνιστική εποχή (322- 31 π.Χ)
Κλασική εποχή (478-323 π.Χ)
Αρχαϊκή εποχή (800-479 π.Χ)
Γεωμετρική εποχή (-1100- 800 π.Χ)
Προϊστορία (-1100 π.Χ.)
Τι βλέπω;
Το παρόν ορειχάλκινο γλυπτό συμβολίζει το Θησέα και αποτελείται από ασύμμετρες καμπύλες και ευθείες, οι οποίες του προσδίδουν αφηρημένο τόνο.
Τι δε βλέπω;
Ο Θησέας, γιος του Αιγέα, του Ποσειδώνα και της Αίθρας, από τους σημαντικότερους μυθικούς ήρωες της αρχαιότητας και από τους σημαντικότερους βασιλιάδες της Αθήνας, ένωσε τις 10 φυλές των Αθηνών σε ένα βασίλειο. Για το λόγο αυτόν, η τοποθέτησή του γλυπτού δεν είναι τυχαία μπροστά από το δημαρχείο. Το 2009-2010 είχε προταθεί να αφαιρεθεί το γλυπτό και να τοποθετεί ο έφιππος Μέγας Αλέξανδρος, ύψους 10 μέτρων. Η απόφαση αυτή προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, αφενός διότι δεν ταιριάζει στο χώρο, αφετέρου γιατί τη συγκεκριμένη περίοδο αποτελούσε περισσότερο μια εθνικιστική απάντηση στην εθνικιστική στάση της Βόρειας Μακεδονίας με τοποθέτηση αντίστοιχου αγάλματος στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων. Τελικά, ο Θησέας θα παραμείνει, αφού η γλύπτρια δε συναίνεσε στη μετακίνησή του, ισχυριζόμενη ότι είναι κατασκευασμένος σε κλίμακα αρμόζουσα του χώρου.
Βιβλιογραφία
Αδαμοπούλου Μ., (2011), «Πόλεμος» για το Μεγαλέξανδρο, Τα Νέα online
Αντωνοπούλου Ζ., (2003), Τα γλυπτά της Αθήνας, Υπαίθρια Γλυπτική 1834-2004, Ποταμός
Momford M.P.O., Lenardon R.J., (1985), Classical Mythology, 3rd ed., Longman