Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Λουόμενη

Mαρμάρινο γλυπτό που απεικονίζει μία γυμνή λουόμενη κοπέλα.

  1. Νεότερη και Σύγχρονη εποχή (1912 - )


    1969 Τοποθετήθηκε στο σημείο αυτό.

  2. Οθωμανική εποχή (1453- 1912)


  3. Βυζαντινή εποχή (331 μ.Χ.- 1453)


  4. Ρωμαϊκή εποχή (30 π.Χ.- 330 μ.Χ.)


  5. Ελληνιστική εποχή (322- 31 π.Χ)


  6. Κλασική εποχή (478-323 π.Χ)


  7. Αρχαϊκή εποχή (800-479 π.Χ)


  8. Γεωμετρική εποχή (-1100- 800 π.Χ)


  9. Προϊστορία (-1100 π.Χ.)


Τι βλέπω;

Είναι ένα μαρμάρινο γλυπτό (1,76μ) που απεικονίζει μία γυμνή λουόμενη κοπέλα. Είναι τοποθετημένο στην πλατεία του Λευκού Πύργου, σε μία ορθογώνια κρήνη με πίδακες νερού. Η μορφή βρίσκεται καθισμένη σε βράχο και φαίνεται πως ετοιμάζεται να εισέλθει στο νερό. Το σώμα της είναι χυμώδες και γεμάτο καμπύλες, ενώ στο πρόσωπο διακρίνεται μία έκφραση ευχαρίστησης και νωχελικότητας. Το κεφάλι της κοπέλας είναι στραμμένο προς την επιφάνεια του νερού, δίνοντας την εντύπωση ότι καθρεπτίζεται και θαυμάζει την μορφή της. Αυτή η στάση κατατάσσει το γλυπτό στην κατηγορία του κλασικιστικού ιδεαλισμού.

Τι δε βλέπω;

Το έργο είναι του γλύπτη και χαράκτη Νικόλα Παυλόπουλου ή Νικόλα (Άγιος Γεώργιος Μαγνησίας, Δεκέμβριος 1909-Αθήνα 1990). Ο γλύπτης στο παρελθόν είχε κατηγορηθεί για φιλοναζιστικές απόψεις, αλλά και για το γεγονός ότι είχε φιλοτεχνήσει προτομές του Χίτλερ και του Μουσολίνι στα χρόνια της κατοχής. Το 1969, και ενώ η χώρα βρισκόταν κάτω από δικτατορικό καθεστώς,  ο Παυλόπουλος ξαναήλθε στο προσκήνιο φιλοτεχνώντας και άλλα έργα για την πόλη της Θεσσαλονίκης, όπως το αγοράκι που κοσμεί την κρήνη στην Πλατεία Ναυαρίνου.

Πληροφορίες

  • Διεύθυνση: Πλατεία Λευκού Πύργου

Βιβλιογραφία

Ζαφείρης Χ., (1997), Θεσσαλονίκης Εγκόλπιον, ιστορία, πολιτισμός, η πόλη σήμερα, γεύσεις, μουσεία, μνημεία, διαδρομες, Αθήνα: Εξάντας

 

Κοντογιώργη Α. (2013), Νικόλας, στο Μονογραφίες καλλιτεχνών/ επιστημονικές εργασίες, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. http://archive.is/T2FoE

Τελευταία επίσκεψη 20/3/2014

 

Ορφανίδης Δ., (2016), Υπαίθρια Γλυπτά της Θεσσαλονίκης, παράμετροι υποβάθμισης και φθοράς των υλικών τους, Διπλωματική Εργασία, Α.Π.Θ.